Nederland vakantieland!

29 juli 2020

Net als vele anderen besloten wij dit jaar vakantie in eigen land te vieren. De angsthaas in mij stak de kop op en ik durfde het niet aan om in de huidige situatie naar het buitenland te gaan. Erg jammer want zowel Lex als ik zijn vrij reislustig. In plaats van het vliegtuig stapten we in onze volgestampte peugeot 208 en vertrokken we naar Brabant!

1000x dagjes uit in Nederland >>

Bewolking, motregen, stortregen en een klein zonnetje

Ik houd van de zon, word blij als ik zonder jas en in t-shirt naar buiten kan, geniet zodra ik met blote benen over straat loop en heb een enorme hekel aan regen. Vakantie associeer ik met lekker weer en buiten zijn. Morris is ook een echt buitenkind. Hij vindt het heerlijk om buiten in de zandbak te ravotten, te klimmen op wat hij maar tegenkomt en eindeloos te schommelen.

De afgelopen maanden hadden we het in Nederland natuurlijk enorm getroffen met het weer. Ik werk drie dagen en hierdoor hadden we al heel wat zwembadbezoekjes, picknickjes en fietstochtjes erop zitten. Vol goede moed ging ik dan ook onze vakantie tegemoet; we zouden vast lekker weer hebben.

Heel slecht weer voorspeld…

Niks bleek minder waar en de weersvoorspellingen werden steeds slechter. Naast enkele korte broeken pakte ik vooral lange broeken in. Ook Morris zijn eerste kaplaarzen gingen mee!

Met een bomvolle auto vertrokken we naar onze stacaravan in Brabant. Voorheen stopten we wat spullen in een koffer/backpack en vertrokken we, nu waren we veel beter voorbereid. Daarnaast was ook de bestemming was zorgvuldig uitgekozen. Er was zowel binnen als buiten de mogelijkheid om te zwemmen, de caravan was kindvriendelijk, volop in de natuur maar toch dichtbij leuke dorpjes en op het park waren veel speelmogelijkheden.

stacaravan in nederland, vakantie in nederland, vakantie in eigen land, op vakantie met kind 1 jaar

Bij aankomst hadden we redelijk weer en liet het zonnetje zich zelfs zien. Morris leefde zich uit op het strandje ( lekker zand eten ) en heeft zelfs even pootje gebaad. Met dit zonnetje moesten we voor de rest van de week genoegen nemen. Het weer was verschrikkelijk. Nadat Lex zeer terecht zei dat ik moest stoppen met klagen over de regen kon ik de knop omzetten.

Alles nat en onder de modder

Morris genoot met volle teugen van het buiten zijn en zijn zeiknatte kleren vol met modder zaten hem niet in de weg. Hij is ontelbare keren van de glijbaan gegaan in elk mogelijke houding, heeft uren in de zandbak gespeeld en genoten van de vele wandelingen in de natuur. Persoonlijk vond ik het erg leuk om te zien dat hij ook contact zocht met andere kinderen ( zijn eerste vakantieliefde kan ie afvinken ).

Favoriete uitjes van Morris

Naast de ervaringen die Morris op het park zelf op deed zijn wij er achter dat Monkeytown absoluut in zijn top drie van uitjes hoort. Hij huilde tranen met tuiten toen de speeltijd voorbij was!

De dierentuin was daarentegen geen groot succes. Morris is een echte doener en op een afstandje naar dieren kijken gaat hem snel vervelen. Weten we dat ook weer.

Verder zijn we er achter gekomen dat uiteten helemaal in het straatje van Morris valt. Zonder probleem zit hij twee uur aan tafel, zolang hij maar van al dat lekkers kan eten. Vooral meloen bleek een doorslaand succes en ook pannenkoek deed het goed.

Wijze les

Deze vakantie was voor mij een wijze les. Een vakantie valt of staat niet met het weer ( al blijf ik van mening dat dit wel bijdraagt ), met de luxe van het hotel/caravan/appartement of met de faciliteiten van het park. Ik ben erachter gekomen dat een tot in puntjes uitgewerkt dagschema op vakantie niet werkt. Natuurlijk deden we niet alles op de bonnefooi en hielden we bijvoorbeeld rekening met de slaaptijden van Morris, maar of hij nou een uurtje in de kinderwagen sliep in plaats van in zijn bedje maakt wat ons betreft niet ui. Ook het volgende cliché bleek voor ons weer waar:

Als je kind geniet, geniet jij ook’!

Lees ook: Ik voelde mij de slechtste moeder ooit >>

Delen op Facebook
Delen op Pinterest

Lees ook

reizen met kinderen florida

Florida – The sunshine state

Afgelopen februari maakten we de eerste verre reis met Morris. De vlucht ging prima en daarom besloten we deze zomervakantie...
sos armbandjes bandjes

Veilig op pad met de kids met de SOS armbandjes

Drukke plaatsen bezoeken, ik heb er geen moeite mee maar houdt de kids altijd wel heel goed in de gaten....
Ontwerp zonder titel

Vliegen met een baby – op vakantie naar Zakynthos

Wat vond ik het spannend. Vliegen met een baby van 10 maanden. En helemaal omdat ik zelf totaal geen held...